Dag 10, maandag 20 juli 2015

20 juli 2015 - Bregenz, Oostenrijk

Het blijft een herhaling van de afgelopen dagen: wederom erg warm weer. Vandaag met zijn vieren naar Bregenz geweest. Het parkeren kostte even wat moeite (parkeergarages en een auto met dakkoffer gaan vaak niet samen), maar uiteindelijk op loopafstand van de haven een prima parkeerplek gevonden. Eerst even gekeken op welke wijze we aan kaartjes konden komen voor  een boottocht en de kaartjes gekocht. Daarna hebben we lekker in de schaduw genoten van onze broodjes en drinken. Thom ging nog even met zijn voetjes in het water van de Bodensee. Hij vertelde dat de traptreden erg glad waren. Niet even later viel een man, op bijna dezelfde plek als waar Thom had gestaan, onderuit met zijn fotocamera in de hand. Digitale fotocamera maakte een duik in het water en horlogeband van de man knapte. Tja, en een digitale fotocamera kan niet tegen water......
Om 14:15 uur konden we aan boord. Met de boot hebben we vervolgens een 3 landen panoramatocht van 2 uur gemaakt op de Bodensee (14:30 - 16:30 uur).
Het was een hele mooie tocht langs de randen van de Bodensee, eerst langs het Oostenrijkse deel, vervolgens langs het Zwitserse deel (Rohrschach/ Arbon) en vervolgens overgestoken naar het Duitse deel (Lindau) en weer terug naar Bregenz. Gelukkig was er aan boord nog een lekkere bries te voelen, anders was het veel te warm. De temperatuur ging weer richting 34 graden Celsius.
De boot kwam precies om 16:30 uur weer terug in de haven van Bregenz. Vervolgens zijn we teruggelopen naar de auto en zijn we vervolgens naar Hard gereden om daar de Mac Donalds te bezoeken voor een lekkere Sundae ijs.
Na weer wat afgekoeld te zijn, hebben we weer de auto gepakt en zijn snel teruggereden naar Bludesch. Hier even naar de apotheek geweest voor een middeltje tegen de droge hoest voor Hank. In NL kun je Natterman bronchicum extra sterk (met Codeïne) krijgen, in Oostenrijk is dat ten strengste verboden om te verkopen zonder doktersrecept..... Een paar tabletten meegenomen ala Strepsils. We zullen zien of het gaat werken. Daarna nog even weer naar de Hofer (ons huismerk :-)).
Na de boodschappen de auto nog even weer voorzien van wat brandstof in Thüringerberg. Het blijft vreemd, we hebben nog maar één benzinepomp (in Bregenz, toevallig ook een Shell) gezien die goedkoper was dan bovenop de berg in Thüringerberg. Ruiten van de auto even weer lekker vliegenvrij gemaakt en toen weer door naar ons appartement. Eens kijken of onze WiFi internetverbinding het weer doet, deze was vanochtend wederom niet beschikbaar.