Dag 11, dinsdag 21 juli 2015

21 juli 2015 - Bezau, Oostenrijk

Gisteravond nog steeds geen internetverbinding. Sandra is even naar de dochter van de eigenaresse gelopen (de eigenaresse en haar man zijn 4 dagen met "vakantie").
Ze zou het doorgeven aan haar chef (die doet het onderhoud van het netwerk).
Even afwachten dus vandaag of het weer gaat werken.
Vandaag naar de Seilbahn Bezau in Bezau geweest. Dit is een 60 persoons pendelbahn die ons van 715 meter naar 1645 meter hoogte brengt.
De auto weer "lekker" in de volle zon op de parkeerplaats geparkeerd, na duidelijke instructies van de parkeerwachter. Vervolgens naar de gondel ingang gelopen. We hoefden niet lang te wachten eer de gondel er aan kwam (een gondel bevestigd aan twee draagkabels).
We werden in een rap tempo naar boven gebracht, er was ook nog een mittelstation waar je in of uit kon stappen. Wij gingen naar het bergstation.
Bovenop de berg hebben we in de schaduw op een bankje onze broodjes opgegeten en een slokje gedronken (of waren het meer slokjes ...). Na onze lunch zijn we doorgelopen van het bergstation Seilbahn Bezau naar het bergstation van de Bergbahnen van Andelsbuch, tussentijds nog even genoten van de paragliders en een lekker ijsje/drinken.
Met de tweepersoons stoeltjeslift zijn we vervolgens naar beneden gegaan naar het dalstation van de Bergbahnen van Andelsbach. Van hieruit in een kleine 20 minuten naar de bushalte gelopen in Andelsbach.
Na even wachten op de bus, kwam deze er aan. Wat een luxe: airconditioning en goede/lekkere stoelen in een stadsbus (Landbus) en dat ook nog eens voor nop (valt onder de Bregenzer Wald Card). Op het busstation van Bezau overgestapt op de bus die ons weer terugbracht bij het dalstation van de Seilbahn Bezau.
Al met al een leuke tocht (lift, lopen, lift, lopen, bus).
We wilden eerst gaan zwemmen in Bezau, maar Thom vroeg of we niet konden zwemmen in Mellau. Aangezien het ons niet uitmaakte, hebben we dat maar gedaan. En het was helemaal geen verkeerde keuze, het was een erg mooi zwembad, het mooiste zwembad tot nu toe. Hier hebben we nog lekker anderhalf uur gezwommen en afgekoeld.
Daarna terug naar het appartement en aldaar kwamen we er achter dat de internetverbinding het nog niet deed.
Maar direct na het eten, zagen we dezelfde meneer die eerder ook het internet herstelde in zijn auto zitten........en warempel een paar minuten later was de internetverbinding hersteld. Sandra heeft hem nog even gesproken, het probleem ligt aan het feit dat de straalverbinding pas geleden is aangepast en dat het dan nu nog niet overal optimaal werkt (dat moet dus nu nog wat worden getuned).
Maar gelukkig we kunnen de webverslagen weer plaatsen.

1. Albert en Lies:
    22 juli 2015
    Hai

Prachtige foto's!!!
    Hoe gaat het met jouw hoesten Hank?
    Helpt het een beetje?
    Anders even een potje honing kopen, helpt ook altijd.
    Doei, groetjes A en L.