Dag 6, donderdag 28 juli 2016

28 juli 2016 - Damüls, Oostenrijk

Vandaag met zijn allen naar Damüls geweest naar de Uga Express Sesselbahn. Nog maar koud in de auto of we werden gebeld door de Flugschule Bregenzerwald (https://gleitschirmschule.at/tandem/). Zij belden ons omdat Imke namelijk graag een tandemparagliding vlucht wilde maken en wij hun hierover hadden gemaild. We hebben een afspraak gemaakt voor vrijdag 29 juli om 14:00 uur. Imke gaat dan haar eerste tandemparagliding vlucht maken!
Eerst in Bezau nog even bij de bakker broodjes gehaald. Sandra mag ze helaas niet eten of maar max. 1 broodje per dag (per broodje 0,6 gram zout). Sandra eet daarom beschuitjes met kaas.
In Damüls aangekomen hebben we wederom de bergschoenen aangetrokken, de broodjes gesmeerd en zijn ze met de 4 persoonsstoeltjeslift naar boven gegaan. Het dalstation ligt op 1.370 meter en het bergstation ligt op 1.820 meter (http://www.vorarlberg-cam.at/wetter/damuels-gipfelbahn-uga-panorama-360.html gebruik de schuifbalk om alles goed te zien....). Boven aangekomen hebben we eerst in het Berggasthof Elsenalpstube een warme choco genomen en de kids een cola en een spezi.
Hierna zijn we begonnen aan onze wandeltocht terug naar het talstation. Sandra liep met ons mee over de bergweiden en smalle paden. Een mooie tocht, bij een lekkere temperatuur ca. 20 - 24 graden Celsius. Heel wat anders dan vorig jaar met een temperatuur van boven de 30 graden Celsius.
Onderweg hebben we op een bankje onze broodjes opgegeten en nog wat gedronken. Door genoeg rust te nemen en regelmatig even te stoppen kon Sandra de tocht ook volhouden. Zo kwamen we met zijn allen weer bij de auto aan.
Hierna hebben we nog een keer de lift genomen naar boven om in het Berggasthof Elsenalpstube nog wat te drinken. Na het drinken hebben we de lift weer naar beneden genomen. Vervolgens met de auto weer terug naar Bezau. In Bezau nog even een zalfje gekocht voor de droge huid voor Sandra bij de BIPA drogist en daarna weer terug naar het appartement.

1. Albert en Lies:
    29 juli 2016
    Brrrrrrrrrr Imke
    Heel veel succes!!!
    Groetjes van ons.
  2. Oma overbeek.:
    29 juli 2016
    Is Imke weer heelhuids beneden? Moedig hoor!Groetjes en liefs voor
    alle vier. Tot ziens . Oma.