Dag 1, zaterdag 23 juli 2016

23 juli 2016 - Bezau, Oostenrijk

Vandaag onze eerste vakantiedag.​ Tegen 06:45 uur zijn we vertrokken richting Bezau, Vorarlberg in Oostenrijk.
In november 2015 hadden we al een appartement geboekt bij Bergbauernhof Fegg.
Aangezien er in Duitsland aan de B54 werkzaamheden waren, hadden we al van te voren een omleiding gepland van onze route. Nu dus een keer niet bij Gronau de grens over maar bij de Knalhutte. Via de Knalhutte reden we naar Ahaus en gingen daar de A31 op richting Dorsten, Dortmund.
Ook op de A31 waren er enkele stukken met wegwerkzaamheden, maar we konden prima doorrijden. We besloten eens niet de A45 door het Sauerland te nemen, maar de A3 langs Keulen.
We schoten lekker op ondanks de vele wegwerkzaamheden op de A3, echter vlak voor Würzburg begon de ellende met files. Gelukkig konden we in Kist bij Würzburg nog snel even voor de file tanken bij ons inmiddels welbekende Shell tankstation. De prijs voor een liter benzine was weer eens aangenaam voor onze knip.
Met een volle tank sloten we aan in de file op de A3. Gelukkig niet een lange file en zo konden we onze weg snel weer vervolgen richting de A7. Op de A7 nog weer een file vlak bij Würzburg. We besloten even bij een Burger King een warme hap te pakken, dan hoefde dat 's avonds niet meer. Hierna weer in de auto de A7 op.
Vervolgens nog 1 file gehad en toen kwamen we in de buurt van Lindau. Tot onze verbazing stuurde de navigatie ons Lindau in....... Oeps de navigatie stond nog op geen tolwegen..... Zonde van de tijd en het Autobahnvignet... Toch maar langs de Bodensee gereden door Bregenz. Een mooi uitzicht, maar wel wat langzamer.
Tegen 18:06 uur kwamen we op de plaats van bestemming, na een spannende weg gereden te hebben vanuit Bezau naar ons appartement. Steil, smal, veel bochten (voor de kenners onder ons te vergelijken met de Eggeralm weg in Karinthië) maar een prachtig uitzicht. We werden heel hartelijk welkom geheten door Anna en Alois Meusburger.
Het appartement is erg mooi, kijk maar eens op http://www.urlaubambauernhof.at/Fegg#tab=info
We hebben een mooi uitzicht vanaf de zijkant van het balkon op de bergen.
Na de bezichtiging van het appartement hebben we snel onze auto uitgepakt, net op tijd waren we klaar....want daarna begon het flink te regenen.
Lekker rustig TV gekeken en daarna bij tijds naar bed.

1. Albert en Lies:
    26 juli 2016
    Hallo Overbeekjes
    Sorry voor de late reactie,
    maar we vinden het heel gezellig om met jullie vakantie mee te kijken.
    Heel veel plezier, groetjes, Albert en Lies.