Dag 12, woensdag 3 augustus 2016

3 augustus 2016 - Damüls, Oostenrijk

Vandaag staat nogmaals een tochtje naar Damüls gepland.
Het is weer mooi weer. Helaas kwamen we er dinsdagavond achter dat onze interverbinding het niet meer deed.
Gelukkig hebben we een ICT'er bij ons. Bleek dat of de adapter van de modem defect was of het modem zelf. Anna heeft gebeld met A1, de interprovider. Ze zullen een nieuw modem incl. adapter opsturen. Tijdelijk maar even verbinding maken via het WiFi internet van Anna, helaas alleen beschikbaar als we op het balkon zitten en dan nog is het signaal zwak maar het werkt.
Met de auto zijn we richting Damüls gereden. We hadden met de bus willen gaan, echter de bustijden waren erg ongunstig voor ons en we zaten dan vast aan het schema van de bus.
Zoals gezegd was het weer mooi weer en in Damüls was de parkeerplaats dan ook bomvol en auto's stonden zelfs langs de weg naar boven geparkeerd. Gelukkig was er nog net een plekje voor ons op de parkeerplaats waar we onze auto konden parkeren. Na weer eens de bergwandelschoenen aangedaan te hebben zijn we naar boven gegaan met de lift. Boven aangekomen hebben we in het berggasthof wat gegeten en gedronken. Het smaakte zoals altijd weer erg lekker. Hierna hebben Thom en Hank nog een rondwandeling gemaakt van bijna 45 minuten. Helaas kon Sandra niet mee omdat er nog wel wat hoogtemeters in zaten.
Halverwege de rondwandeling was een erg mooi meertje dat vanaf het bergstation niet was te zien. We hebben er foto's van gemaakt!.
Na de rondwandeling waren we precies op tijd om met de lift naar beneden te gaan, de wolken kwamen weer licht terug (geen regen hoor...).
Beneden aangekomen nog even onze handen gekoeld in het riviertje naast de parkeerplaats. Lekker koel!
Hierna met de auto weer terug naar Bezau gereden, onderweg in Mellau bij de Spar nog twee flessen sprüdelwasser gekocht voor Sandra.
's Avonds lekker in het appartement gegeten.