Dag 10, maandag 1 augustus 2016

1 augustus 2016 - Warth, Oostenrijk

Aan het eind van de ochtend in Bezau bij de bakker nog wat broodjes gehaald. Daarna doorgereden in de richting van Warth. In Warth wilden we met de Steffisalp Express sesselbahn naar boven.
Onderweg nog even langs de weg onze broodjes klaar gemaakt en lekker opgegeten. Helaas begon het hierna te sputteren, lichte motregen. Aangekomen in Warth had de stoeltjeslift nog middagpauze en regende het ook nog.
We besloten met de auto nog even door te rijden naar Lech, altijd weer even leuk te zien waar onze koninklijke familie hun wintersport vakantie doorbrengen.
Van Lech daarna weer teruggereden naar Warth. De regen was bijna opgehouden en de lift was weer in bedrijf. Dus ons allemaal weer gereed gemaakt voor een tochtje met de lift.
Deze lift gaat van 1.518 meter naar 1.887 meter, een leuk tochtje.
Boven aangekomen begon het weer harder te regenen en het bergrestaurant was een eind lopen vanaf de lift en ook nog met een behoorlijk hoogteverschil. Daarom besloten we toch maar weer naar beneden te gaan met de lift.
Beneden aangekomen zijn we met de auto weer teruggereden richting Bezau. Het leek wel of we het mooie weer tegemoet reden.
In Au-Schoppernau de Diedamskopf bergbahn maar even genomen naar boven (de liftkaarten kosten ons toch niets :-)).
Boven in het restaurant lekker wat gedronken en daarna weer terug met de lift naar beneden. Goh de zon kwam er zelfs weer door.
Hierna in Bezau bij de ADEG nog wat boodschappen gedaan en daarna terug naar het appartement om te eten en onze informatie weer te delen met het thuisfront.

1. Albert en Lies:
    4 augustus 2016
    Hai Overbeekjes

Jullie hebben wel af en toe regen, net als in Hengelooooooo!
    Maar jullie genieten wel gelukkig.
    Fijne dagen nog.
    Liefs, A en L.