Dag 9, zondag 31 juli 2016

31 juli 2016 - Sonntag, Oostenrijk

Vandaag wat minder weer. Er valt met enige regelmaat water uit de lucht, ja ook hier kan het dus overdag regenen. Maar gelukkig is het niet de hele tijd. De wolken hangen laag in het dal.
We besluiten toch maar te vertrekken naar het doel van vandaag: de Grosswalsertaler Seilbahnen in Sonntag.
Ja, voor de kenners onder ons dit is het oude liftje dat er ruim 40 jaar geleden ook al was in Sonntag. Een klein liftje dat over het V dal gaat bij Sonntag. Vorig jaar hebben Imke en Hank deze lift al eens "bedwongen" nu zullen Thom en Sandra ook mee gaan.
Met de auto rijden we nogmaals de route via Mellau, Au, Damüls en Faschina naar Fontanella (onze verblijfsplaats vorig jaar) naar Sonntag. Nog even doorgereden naar Thüringerberg om te tanken. Deze Shell pomp blijft het goedkoopst: 1.119 voor een liter 95 benzine. Na het tanken rondje gereden terug naar Sonntag.
Hier parkeren we de auto op de parkeerplaats bij de lift. Er was nog net een plekje vrij, de parkeerplaats is al niet erg groot maar we zagen dat er iets verder op een nieuwe parkeerplaats is aangelegd (dus ook in Sonntag wordt er gebouwd aan de toekomst).
Thom zag het even niet zitten, maar hij wist zich er toch toe te zetten om mee te gaan. Voor hem een spannende overtocht met de gondel. Aan de overkant aangekomen hebben we de omgeving even verkend, helaas liepen de wegen allemaal behoorlijk omhoog. Imke heeft nog even een stuk naar boven gelopen om het allemaal goed te bekijken, maar het liep echt allemaal omhoog. Voor Sandra dus niet zo geschikt. We hebben toen in het bergstation restaurant wat gedronken (na een behoorlijke tijd gewacht te hebben op een plekje), het regende buiten ook al weer en in het weekend is het druk.......ook in Sonntag.
We hadden besloten om in Sonntag bij Gasthof Krone uit eten te gaan, eerst zouden we pannenkoeken maken maar zonder melk geen pannenkoeken.....
Na de terugtocht met de gondel hebben we bij Gasthof Krone geïnformeerd of we er konden eten. Het was toen tegen 16:00 uur, we konden er wel eten maar pas vanaf 17:30 uur. Toen hebben we nog een mooie autorit gemaakt, Raggal, Ludesch, Nüziders, Nenzing, Schlins, Röns, Schnifis, Thüringerberg, St. Gerold, Blons, Sonntag.
Precies om 17:30 uur waren we in Sonntag bij Gasthof Krone. Hier werden we heel hartelijk ontvangen. De eigenaresse herkende ons nog van vorig jaar. We hebben er heerlijk gegeten, het was weer voortreffelijk (Thom en Sandra Wiener Schnitzel, Imke en Hank Krone spies). We sloten af met ijs (bananasplit, gemengd ijs, coupe dänmark en coupe stracciatella). Buiten regende het continu, maar binnen was het lekker. Helaas moest er iemand de auto ophalen......dus Hank rennend naar de auto en daarna de auto voor de deur gezet en de anderen er ook snel in.
Hierna teruggereden naar Bezau door regen en wolken.
In het appartement nog even naar de TV gekeken. Hierna lekker naar bed.