Dag 3, maandag 13 juli 2015

13 juli 2015 - Alberschwende, Oostenrijk

Vandaag zijn we naar de Brüggelekopf sessellift in Alberschwende geweest. Dit was een één persoons stoeltjeslift die ons van 740 meter hoogte naar 1150 meter hoogte bracht.
Boven hadden we uitzicht op de Bodensee, helaas was het nogal heiig en hadden we niet een strak uitzicht, maar het was toch nog wel mooi.

We zijn lopend naar beneden gegaan en hebben een mooie wandeling kunnen maken van ruim 2 uur. Voor Imke (vanwege pijnklachten) was het net iets te ver, Thom en Hank hebben de auto opgehaald en hun weer opgepikt.

In het plaatsje Egg heeft Thom nog een setje nieuwe kleren ingeslagen bij de plaatselijke kledingwinkel.

We dachten een Hofer gezien te hebben op de heen weg, maar kwamen deze niet tegen op de terugweg. Tsja, en winkels dat is dun gezaaid in deze omgeving. Toen maar besloten om even door te rijden naar Bludesch, daar zat zeker een Hofer.

Bij de Hofer genoeg frisdrank, appelsap, mineraalwater etc. ingeslagen. Verder ook de nodige andere boodschappen gekocht. Op hoop van zegen ook een tweetal bakken ijs meegenomen, zou dat goed gaan tijdens 30 minuten rijden naar het appartement?

Nou we kunnen zeggen dat dat net ging, het ijs was wel zacht maar niet echt gesmolten. Een nachtje vriesvak deed vervolgens wonderen.

Ietwat later dan normaal gegeten, maar het smaakte ons prima na de wandeltocht.