Dag 1, zaterdag 11 juli 2015

11 juli 2015 - Fontanella, Oostenrijk

Vandaag om 6:45 uur vertrokken voor een vakantie van 14 dagen naar Fontanella in Oostenrijk. We gaan met ons gezin Vorarlberg onveilig maken.
Het weer is vandaag behoorlijk warm met temperaturen van boven de 30 graden Celsius. Het eerste stuk van onze reis met de auto verloopt voorspoedig. Binnen korte tijd zijn we voorbij Dortmund en rijden we over de A45 richting Frankfurt.

Vlak voor het autobahnkreuz A5 - A45 geeft de navi aan dat we via Frankfurt moeten rijden. Dus de navi maar gevolgd, dus via de A5 naar Frankfurt. Via Frankfurt in de richting van Karlsruhe. Tsja en toen begon de ellende. De navi kwam met de ene na de andere routeherstelmelding. We waren toen al op zoek naar een Shell pomp om onze auto weer te voorzien van de nodige brandstof. Gelukkig snel een Shell pomp gevonden en de brandstoftank weer volledig gevuld.

Vervolgens besloten we maar snel weer de A7 op te zoeken. Echter de autobahn hiernaar toe had ook last van het de nodige files. Gelukkig schoot het nog redelijk op en konden we vervolgens snel via de A7 in de richting van Ulm rijden.

De rest van de reis verliep voorspoedig. In de buurt van Memmingen nog even bij een Mac Donalds een lekkere Sundae ijs gescoord. Daarna snel doorgereden in de richting van de Oostenrijkse grens. Bij Bregenz de grens overgestoken. We hadden vooraf ons autobahnvignet gekocht dus konden we mooi gebruik maken van de tunnel die ons langs Bregenz leidde.

Vervolgens na nog een klein uur rijden, langs oude bekende plaatsen zoals Bludesch, Blons, St. Gerold en Sonntag, kwamen we in Fontanella aan.

Ons appartement hadden we snel gevonden met behulp van de navi. Alleen waren we eerst bij de oma van de familie, maar die wist ons snel te vertellen dat we aan de overzijde moesten zijn voor de sleutel. Appartement is wel boven de woning van oma.

Ons eerste appartement is mooi ruim en van alles voorzien wat nodig is.
Verder een zeer behulpzame eigenaresse, geen vraag te veel en geen antwoord te weinig.

Morgen maar eens kijken wat we gaan doen, waarschijnlijk een liftje pakken en een wandeling naar beneden maken

1. Albert en Lies:
    15 juli 2015
    Lieve buurtjes

Fijn dat alles voorspoedig is verlopen.
    Geniet maar lekker.