Dag 15, zaterdag 25 juli 2015

25 juli 2015 - Hengelo, Nederland

Vanochtend vroeg opgestaan, zo tegen 6 uur waren we allemaal wakker. De laatste spullen in de auto gepakt en we waren om 6:45 uur gereed om te vertrekken. Nog snel bij Gerlinde de koelelementen opgehaald en foto's gemaakt van het eerste appartement aan de buitenzijde (hadden we nog niet gedaan). In het tweede appartement was helaas geen koelkast met vriesvak, maar voor de terugweg konden we de elementen bij de eigenaresse in de vriezer doen.
Vrijdagavond hebben we nog een keer lekker gegeten bij Gasthof Krone in Sonntag. We hebben lekker gesmikkeld van Wienerschnitzel, Cordon bleu en een Grilltelller. Vervolgens hebben we het afgerond met een lekker ijstoetje.
Voor we gingen eten hebben we de financiële zaken afgehandeld met Gerlinde. We hebben nog even lekker bij haar op het buitenterras gezeten.
Voor de terugweg hadden we geen autobahnvignet, dus zijn we via het Bregenzerwald teruggereden (via Au, Mellau, Bezau richting Bregenz en Lindau).
Een mooie route die qua kilometers zelfs korter is, maar qua tijd een half uur langer is. Aangezien we vroeg op tijd wegreden en het vakantietijd was het nergens druk, ook in de binnenstad van Bregenz was het erg rustig. Binnen de kortste keren reden we bij Lindau de Duitse autobahn op. Tegen 9:00 uur hebben we onderweg ons ontbijtje gemaakt (we hadden nog 10 overheerlijke broodjes meegenomen bij Gerlinde). Vervolgens zijn we doorgereden. Onderweg was het erg druk aan de andere zijde van de autobahn (verkeer richting zuiden, geheel Duitsland m.u.v. Bayern had al vakantie), echter aan onze kant was het lekker rustig. Bij Würzburg werd het iets drukker en aan de andere kant grote files. In Kist bij Würzburg even getankt bij ons tankstation (daar tanken we iedere jaar tijdens de vakantie). Helaas konden we er geen ijsje scoren, ze waren de pomp aan het verbouwen en er kon alleen worden getankt.
Dus maar kijken of we dat ergens anders konden. Het werd uiteindelijk de Mac Donalds in Wertheim am Main (langs de snelweg...). Hier gelachen om een buslading vol Chinezen of Japanners. Die bestelden even voor 180 euro aan Mac producten en als je niet weet wat je precies wilt hebben......(25 menu's bestellen in verschillende varianten.... en 25 Coca Cola glazen mee moet nemen, er was een actie).
In Wertheim was het nog zonnig en 22 graden, dat werd onderweg wel anders....
Uiteindelijke temperaturen van 12 graden Celcius. Dat hadden we tijdens onze vakantie nog niet meegemaakt, zelfs niet in de nacht.
Vanaf Aschaffenburg krijgen we te maken met slecht weer. Hoe verder we kwamen hoe slechter het werd. Eerst alleen maar regen, later ook met veel wind.
Bij het oprijden van de B54 bij Gronau krijgen we was het zelfs erg lastig de auto recht op de weg te houden. Maar gelukkig kwamen we zonder brokken weer terug in Hengelo. Tegen 17:15 uur waren we weer thuis. Snel de auto leeggemaakt en de tassen etc. naar boven gebracht. Vervolgens een lekker patatje met gehaald bij de patatboer in het winkelcentrum. De zomer vakantie 2015 zit er helaas weer op, maar we hebben met zijn allen genoten.