Dag 6, donderdag 16 juli 2015

16 juli 2015 - Warth, Oostenrijk

Deze dag maar eens richting de plaats waar onze koning en koningin (of in ieder geval een deel van de koninklijke familie) in de winter verblijven, Lech.
Maar eerst een tussenstop in Warth im Voralberg.
Hier hebben we de Steffisalp-Express 4 persoons stoeltjeslift genomen naar boven.
We hadden ons voorgenomen niet te gaan lopen, maar het wandelbloed bleef doorstromen. Hank, Imke en Thom besloten toch om naar beneden te wandelen. Sandra ging met de lift weer naar beneden, de tocht zou anders te belastend zijn voor haar benen/voeten.
De lift had ons van een hoogte van 1518 meter naar 1887 meter gebracht. Er moest dus een kleine 369 meter worden gedaald. Via een erg mooi pad liepen we naar beneden en na iets meer dan een uur waren we beneden bij het dalstation. Sandra stond al te wachten. Imke wilde graag nog een keer met de lift omhoog en weer omlaag. Dat konden we nog net redden, de lift had zijn laatste talfahrt om 16:00 uur en het was net over 15:00 uur. Thom wilde niet mee met de lift. Hij bleef beneden op ons wachten. Dus Sandra, Hank en Imke nog een keer naar boven en weer naar beneden, even heerlijk genieten van alle natuur in de omgeving en dat vanuit de stoeltjeslift.
Na weer beneden aangekomen te zijn, stond Thom ons al op te wachten. Hij had keurig op ons gewacht, wat is het toch al een grote jongen!
Vervolgens snel in de auto en doorgereden naar Lech. Hier de kids even laten zien waar de koning en de koningin overnachten als ze op wintersport zijn (hotel Post).
Ook nu was het er een komen en gaan van luxe auto's, dus wij hebben daar maar niet aangesloten in de rij :-).
We zijn vervolgens via Zürs en de Flexenpass teruggereden naar Bludenz en vervolgens naar Bludesch. Hier weer boodschappen gedaan bij de Hofer. Verder onze auto van een natje en droogje voorzien (een schone en droge voorruit en wat liters vocht in de tank) bij de Shell pomp in Thüringerberg (wat worden we in NL toch te pakken genomen, boven op de berg in Oostenrijk € 1,289 voor een liter Euro 95).
Toen weer naar ons appartement gereden.