Dag 7, vrijdag 17 juli 2015

17 juli 2015 - Faschina, Oostenrijk

Deze dag maar eens wat dichter bij huis gebleven en naar de Faschinajoch gereden. Dit is op een kleine 5 minuten rijden van ons appartement.

Hier zijn we met de twee persoonsstoeltjeslift van de Seilbahnen Faschina Stafelalpe van 1485 meter naar 1865 meter hoogte gegaan. Onderweg passeerden we het mittelstation Hahnenkopf, op een hoogte van 1780 meter.

Thom en Hank liepen via het Blumen-Wander-Lehrpfad naar het mittelstation terug, Sandra ging via de forstweg terug naar het mittelstation en Imke ging met de lift terug naar het mittelstation. Zo ieder zijn eigen keuze.
Het Blumen-Wander-Lehrpfad was een erg mooi pad met soms wel erg steile stukjes klauterwerk. Op enkele plekken zelfs voorzien van een kabel voor houvast langs een afgrond. Thom liet hier zien een echte bergsteiger te zijn.
Hank en Thom konden Sandra onderlangs zien lopen terwijl zij boven over de bergkam hun weg vervolgden.
Imke zat in de lift die (mogelijk door het warme weer) een aantal keren stil stond, maar ze kwam netjes op het mittelstation.
Na zo'n 3 kwartier lopen kwamen Hank en Thom daar ook aan.
Samen gingen we Sandra tegemoet lopen en vervolgens maakten we samen de laatste meter naar het mittelstation. De weg van Sandra was in het laatste stuk een klim omhoog, er werd wel even wat van je gevraagd om dit te lopen (je krijgt het niet voor niets :-)).
De kinderen wilden nog graag even gebruik maken van de sommer tubingbahn, met een opgeblazen band naar beneden rutschen in een bahn.
Normaal gesproken moet er voor worden betaald, maar omdat Hank de lift (ja ja ze kunnen daar op een soort roltrap gaan staan met hun band om boven te komen) weer steenvrij wilde maken aan de bovenzijde van de lift (stond in storing omdat er stenen bovenaan lagen), mochten Imke en Thom een keer gratis naar beneden.
Wat een lol hadden ze samen!
Vervolgens snel met de lift naar beneden, er kwamen onheilspellende wolken aan.
Geen wonder na al die mooie dagen moest er wel iets gaan komen van onweer/regen.
Maar we waren ruim op tijd beneden bij de auto, er waren zelfs nog mensen die nog omhoog gingen met de lift.
We zijn vervolgens nog naar de Mac Donalds in Bludenz geweest (ijsje pakken en social contacts bijgewerkt, onze WiFi in het appartement werkte niet als gevolg van een storing met de zend/ontvangst schotels in het dorp).
Verder ook nog even naar de shopping mall in Bludenz geweest (die met die enorm grote Interspar supermarkt, Mediamarkt, H&M, etc.).
Daarna weer terug naar het appartement.