Dag 8, zaterdag 18 juli 2015

18 juli 2015 - Furkajoch, Oostenrijk

Vandaag onze wisseldag qua appartement. We konden mooi in onze oude appartement blijven tot het nieuwe appartement was schoongemaakt. Tegen 10:30 uur konden we in het nieuwe appartement.
Dit appartement (Sennerei) is nog weer een stuk ruimer dan het vorige appartement (Bergerhof). Bij controle bleek ook hier WiFi niet te werken. Gerlinde (de eigenaresse) heeft er toen meteen werk van gemaakt, binnen een uur was het probleem opgelost. Vermoedelijk was de straalzender middenin Fontanella verkeerd gericht door de werkzaamheden die daar plaatsvinden met nieuwbouw.
We hebben nu dus weer internet in het appartement.
Vanmiddag hebben we de Furkajoch pass gereden, een hele mooie tocht over een weg op sommige punten net breed genoeg voor een bus (en dus niet voor een auto en een bus :-)).
Via Bludesch, waar we nog snel even wat boodschappen hebben gedaan, zijn we weer teruggereden.
Vanavond zijn we uit eten geweest bij Gasthof Krone in Sonntag. We hebben er erg lekker gegeten (Thom en Imke hebben Wienerschnitzel met patat gegeten, Sandra Wienerschnitzel met patat en salade en Hank grillteller), als afsluiter allemaal nog een lekker ijstoetje. Meteen weer gereserveerd voor komende vrijdag! Dit omdat Sandra niet zoveel zin heeft om de laatste avond van de vakantie zelf te koken en het is dan ook meteen een mooie afsluiting van de vakantie (en het is er ook lekker eten).
Nu zitten we nog lekker na te genieten op het balkon van ons appartement en deze blog te schrijven. Morgenochtend krijgen we regen en vanaf morgenmiddag klaart het weer op en komt het mooie weer terug.