Dag 9, zondag 19 juli 2015

19 juli 2015 - Fontanella, Oostenrijk

Ondanks de slechte voorspellingen qua weer was het vanochtend schitterend weer. We besloten naar de Seewaldsee te gaan in Fontanella. Dit meer is alleen lopend (over een goed geasfalteerde weg) of per bummeltrein te bereiken.
De afgelopen dagen had de eigenaresse van de appartementen ons al geadviseerd om de heenweg lopend te doen en evt. de terugweg met de bummeltrein.
Inderdaad was de heenweg makkelijker te lopen dan de terugweg. Vanaf Fontanella/Säge (waar de auto konden parkeren) liepen we in een kleine 45 minuten naar de Seewaldsee. Daar aangekomen hebben we een plekje in de schaduw opgezocht (de temperatuur ging weer richting de 30 graden).
Hier hebben we onze broodjes opgegeten en wat gedronken. Daarna hebben Thom en Hank een rondje Seewaldsee gelopen of beter gezegd 2 rondjes. Direct langs de oever van het meertje liep een pad, maar er liep er ook één ongeveer 150 meter boven het meertje. En beide hebben ze bewandeld. Ze hadden een mooi overzicht over het meertje en de omgeving er van. Na de wandeling hebben we met zijn vieren op het terras gezeten van Gasthaus Seewald. Hier hebben Thom en Sandra een paar bolletjes ijs gegeten en Hank en Imke een glas fris.
Om 14:15 uur zijn we met de bummeltrein terug gegaan naar de parkeerplaats waar de auto stond.
Hierna zijn we in Schoppernau in het Waldschwimmbad gaan zwemmen. Ruim anderhalf uur hebben we hier lekker gezwommen. Daarna waren we weer voldoende afgekoeld (de temperatuur was zoals gezegd weer erg hoog). Na nog weer een ijsje zijn we weer richting appartement gereden.
Tsja en toen kwamen we het slechte weer tegemoet, donkere wolken en even later de eerste regen. In Fontanella was het weer even droog en vervolgens ook daar regen en onweer. Maar gelukkig hebben we er geen last van gehad.

1. Oma overbeek.:
    21 juli 2015
    Hallo kids,
    Fijn, dat jullie het naar je zin hebben en ook mooi weer.
    Hier is het ook goed. Morgen feest van oom Jan. Papa kan
    volgende week naar de Posten op woensdag en vrijdag.Hopelijk
    gaat dat goed. Liefs (o)pa en (o)ma.