Dag 7, vrijdag 29 juli 2016

29 juli 2016 - Andelsbuch, Oostenrijk

Vandaag was de grote dag voor onze Imke. Voor het eerst een paragliding vlucht in Andelsbuch. We moesten om 14:00 uur in Andelsbuch zijn bij de Flugschule Bregenzerwald.
Thom en Sandra zijn via de lift van Bezau naar boven gegaan. Vanaf het bergstation van deze lift is het ca. 20 minuten vooral dalend lopen naar het terrein waar Imke naar beneden zou gaan met de paragliding vlucht. Dit loopt wat beter voor Sandra.
Hank en Imke zijn met de auto naar Andelsbuch gereden, ze moesten voor de laatste keer omrijden via Schwarzenberg (de weg L200 tussen Egg en rotonde bij Bersbuch was deze week afgesloten voor alle verkeer). De rit duurde hierdoor zo'n 25 minuten i.p.v. 15 minuten.
Aangekomen bij de parkeerplaats van de Bergbahnen Andelsbuch bleek dat ze ruim te vroeg waren. Tegen 13:15 uur melden ze zich bij het kantoortje van de Flugschule Bregenzerwald. Na de nodige formaliteiten (invullen formulier t.b.v. verzekering en het betalen van de tandemvlucht incl. film) konden we al direct met Michael de instructeur naar boven met de tweepersoonsstoeltjeslift. We gingen al ruim een half uur eerder naar boven dan afgesproken. We waren iets voor 14:00 uur boven op de Niedere. Vanaf het bergstation moesten we nog ca. 10 minuten lopen naar het afspringgebied direct naast het Berggasthof Niedere.
Daar kreeg Imke in het kort instructie wat ze moest doen voor en tijdens de vlucht en bij de landing. Michael hield goed rekening met Imke, zo werden de gebaren afgesproken die tijdens de vlucht zouden worden gebruikt. (duimpje omhoog, duimpje omlaag en voeten omhoog). In korte tijd werd het harnas omgelegd bij Imke en werd het paragliding scherm uitgelegd op de bergweide. Nog snel even de helmen op en klaar voor vertrek! Met Imke was afgesproken dat ze op een teken van ons moest gaan lopen en daarna gaan rennen. Dat ging prima en voordat ze er erg in had zweefde ze al door de lucht (in nog geen 10 seconden).
Hank en Thom zijn direct snel lopend richting de stoeltjeslift gelopen, Sandra zou later volgen. Met Michaël was afgesproken dat hij zolang mogelijk in de lucht zou proberen te blijven en dat wij hopelijk gelijktijdig beneden zou kunnen zijn.
Nou dat lukte gedeeltelijk, in de lift konden we Imke en Michael mooi zien zweven en in het onderste deel van de lift konden we de landing van Imke prima filmen vanuit de stoeltjeslift. Imke heeft zelf tijdens haar vlucht van ruim 35 minuten ook filmbeelden (met een GoPro op een selfiestick) kunnen maken van haar belevenissen. Wij hebben deze beelden al kunnen bekijken en ze zijn erg spectaculair en imposant.
Na de landing heeft Imke nog een oorkonde gekregen voor haar eerste paragliding vlucht. Inmiddels was Sandra ook weer beneden aangekomen met de stoeltjeslift en namen we afscheid van Michael. We hebben met zijn allen nog wat gedronken op het terras bij de Flugschule. Hierna weer snel met de auto terug naar Bezau. We zouden met zijn allen uit eten gaan bij Gasthof Sonne in Bezau (http://www.diesonnigen.at/). Eerst nog even snel lekker douchen in het appartement en toen iets voor 18:00 uur naar Gasthof Sonne. Hier hebben we met zijn allen erg lekker gegeten (o.a. Wiener schnitzel en Wälder schnitzel) en afgesloten met een lekker dessert (gemengd ijs, coupe Dänmark, bananasplit en vruchtensorbet (met streekproducten)).
Tegen 20:15 uur vertrokken we weer naar ons appartement en hebben daar nog even lekker zitten na genieten van de heerlijke zonnige dag.

1. Oma overbeek.:
    29 juli 2016
    Wat een belevenis en wat fijn, dat het zo goed is gegaan. Dat kan niemand je meer afnemen Imke. Nu jij nog Thom of mag dat nog niet, ben je daar nog te jong voor?
    Nog veel fijne dagen gewenst. Liefs oma.
  2. Albert en Lies:
    31 juli 2016
    Tjonge, Tjonge, Imke,
    wat ben jij een stoertje!!!!!!!!!!
    Heel knap hoor!!
    Groetjes en liefs voor jullie allemaal, Albert en Lies.