Dag 4, dinsdag 26 juli 2016

26 juli 2016 - Schoppernau, Oostenrijk

Vandaag met de auto naar Au-Schoppernau. In Bezau bij de bakker snel nog wat broodjes gekocht om mee te nemen.
Onderweg bij de Shell ook de tank van de auto weer bijgevuld (€ 1.169 voor een liter benzine, wat een verschil met NL).
In Schoppernau nog even wat geld gepind bij de Sparkasse, ja want een vakantie vieren kost helaas ook geld. Hierna de auto geparkeerd op de parkeerplaats van de Bergbahnen Diedamskopf (http://www.diedamskopf.at/de/). Deze Bergbahnen bestaan dit jaar 50 jaar, in het bergstation is een expositie van deze 50 jaar.
De huidige lift bestaat 20 jaar.
Bij de auto smeren we onze broodjes die we meenemen naar boven.
Snel onze bergschoenen aangetrokken en de rugzakken ingepakt. We gaan met de lift omhoog tot het bergstation. Hierna is het de bedoeling om van het bergstation 2.020 meter naar het mittelstation 1.670 meter te wandelen.
Boven aangekomen zitten we midden in de wolken. Snel bekijken we de expositie in het bergstation, hierna lopen we eerst een stukje naar beneden en bij het eerste bankje nemen we onze lunchpauze. De broodjes gaan er wel in.
Halverwege onze wandeltocht pauzeren we bij het Jausenstation Oberdiedamsalpe. Hier nemen we wat te drinken en genieten van de omgeving.
Na onze pauze lopen we door richting het mittelstation. Imke en Thom lopen lekker vooruit, ons tempo ligt een stukje langzamer.
Imke en Thom zijn al ruim 10 minuten bij het mittelstation als wij er arriveren. Tijdens onze laatste wandelminuten is het begonnen te motregenen, gelukkig worden we er nog niet erg nat van. Zo snel als het begon te regenen, zo snel stopte het ook weer en de zon begon weer te schijnen.
Op het terras van het mittelstation hebben we nog genoten van een ijsje en Imke van een cola. Hierna met de lift weer naar beneden.
Aangezien het nog vroeg in de middag was besloten we om een rondtochtje te maken met de auto. Vanuit Schoppernau reden we naar Damüls en pakten daar de Furkapass (https://de.wikipedia.org/wiki/Furkajoch). Helaas begon het onderweg te regenen, maar het is en blijft daar mooi om te rijden. Wel een hier en daar smalle weg, met wat diepe afgronden (dus niet voor iedereen geschikt :-)). Via de plaatsen Laterns, Rankweil en Götzis zijn we naar Dornbirn gereden. Onderweg bij de Lidl nog wat noodzakelijke boodschappen gedaan. Via Dornbirn, Rickatschwende en Schwarzenberg zijn we vervolgens naar Bezau gereden.
's Avonds hebben we lekker in het appartement gegeten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Albert en Lies:
    27 juli 2016
    O jeetje ik moet er niet aan denken, zo smal en diep!!!!
    Knap hoor Hank!!!
    Hier in Hengeloooooooooo alles goed.
    Gelukkig minder warm.
    Groetjes en liefs voor jullie alle vier.
    Doei.