Dag 2, zondag 24 juli 2016

24 juli 2016 - Mellau, Oostenrijk

Lekker geslapen na een inspannende reisdag. Na ons ontbijt naar de Bergbahnen Mellau geweest. Onze Gästecard konden we net als vorig jaar weer inwisselen voor een Bregenzerwald Card voor ons allemaal.
Vorig jaar konden we niet naar de Bergbahnen Mellau omdat de lift compleet werd gerenoveerd. En inderdaad het is een prachtige nieuwe lift geworden. We zijn met zijn allen naar boven gegaan. Na het bekijken van de wandelmogelijkheden besloten we dat Sandra met de lift naar beneden zou gaan en Hank met de kids lopend naar beneden. De route was een steile afdaling, haaks op de hoogtelijnen van de kaart, dus uiterste inspanning was nodig. Het eerste stuk viel nog wel mee, maar hoe meer naar beneden hoe natter en gladder het werd. Hank testte nog even zijn bilspieren en de rutschbahn....gelukkig liep het allemaal goed af. Het was ook maar een kleine rutsch van nog geen halve meter. Broek en rugzak onder de goudkleurige smurrie.
Vervolgens rustig doorgelopen naar beneden. Na ruim 2 uur lopen kwamen we beneden aan, Sandra stond al een uurtje op ons te wachten.
Zoals we hadden afgesproken zouden we nog een keer met zijn allen naar boven gaan met de gondel en boven in het restaurant iets te drinken nemen. Zo gezegd zo gedaan en boven nog lekker wat te drinken en eten (Imke nam een coupe Dänmark). Boven nog even wat rondgelopen en gekeken. Hierna met de lift weer terug naar de auto.
's Avonds lekker pannenkoeken gegeten, Hank bakte ze weer bruin.
Na een inspannende dag gingen die er wel in.
Ook nog even lekker op het balkon gezeten en genoten van de omgeving. Dit duurde niet al te lang want toen kwam er een grote regenbui en konden we het niet droog houden op het balkon.
Zolang het maar regent als we in het appartement zitten is het wat ons betreft prima.